Wpisy z Maj, 2021

Uważajmy na kleszcze!

Zbliża się sezon wakacyjny. Chrońmy dzieci, uważajmy na kleszcze!

Aby dowiedzieć się, jak zachować zasady bezpieczeństwa, kliknij

(więcej…)

4 czerwca (piątek) dniem wolnym od pracy w przedszkolu. W szkole nie prowadzone są zajęcia dydaktyczne

Zgodnie z komunikatem wydanym przez Urząd Gminy w Radzanowie, 4 czerwca 2021 r. (piątek po Bożym Ciele) Urząd Gminy i podległe urzędowi jednostki organizacyjne Gminy Radzanowo (m.in. przedszkola) będą nieczynne.

W szkole tego dnia nie prowadzi się zajęć dydaktycznych.

Z utrudnienia przepraszamy.

Dzień Matki w naszym przedszkolu

Drogie Mamy!

Z okazji Waszego święta przedszkolaki z grup Dzielne Skrzaty i Odważne Krasnoludki przygotowały dla Was wierszyki, piosenki i życzenia. Wszystkiego najlepszego! ❤

Uczniowie i uczennice klas 7a i 7 b wzięli udział w Największej Lekcji Świata

Uczniowie i uczennice klas 7a i 7 b wzięli udział w Największej Lekcji Świata- World’s Largest Lesson. Zajęcia przeprowadzone były w j. angielskim online ze studentami z Polski, Brazylii oraz Białorusi oraz dotyczyły dobrego zdrowia i  jakości życia  oraz działań w dziedzinie klimatu. (https://worldslargestlesson.globalgoals.org/)

Tematy zajęć dotyczyły dwóch wyżej wspomnianych celów, które są  dwoma  z siedemnastu Celów Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals)  https://www.un.org.pl/. Lekcja odbyła się przy współpracy ze studencką  organizacją AEISEC.

Koordynatorką projektu ze strony naszej szkoły jest Sylwia Witkowska – nauczycielka języka angielskiego.

Cele Zrównoważonego Rozwoju

We wrześniu 2015 w Nowym Yorku odbył się Szczyt Zrównoważonego Rozwoju, na którym społeczność międzynarodowa przyjęła nowy plan rozwoju świata do 2030 roku: Agendę na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju. Jest to wizja budowy lepszego świata z korzyścią dla wszystkich ludzi, plan naprawy czy też plan ratowania świata. Nowa Agenda zawiera 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju i 169 zadań do zrealizowania.

Agenda 2030 pokazuje nam, co należy zrobić, by pokonać najważniejsze wyzwania naszych czasów. Chodzi tu o wysoką stawkę – o przyszłość obecnego i przyszłych pokoleń, która właśnie jest budowana. W dzisiejszych czasach wszyscy ludzie mają szczególną rolę do spełnienia, muszą tworzyć świat takim, w jakim chcieliby żyć w przyszłości.

Cele Zrównoważonego Rozwoju mają być osiągane przez wszystkie strony – rządy państw, organizacje międzynarodowe, organizacje pozarządowe, sektor nauki i biznesu, szkoły i zwykłego człowieka. Każdy ma swoją rolę do spełnienia, chodzi przecież o naszą wspólną przyszłość! (żródło: https://www.un.org.pl/)

Uwaga wścieklizna!

13 maja br. Mazowiecki Wojewódzki Lekarz Weterynarii poinformował o wykryciu 18. przypadku wścieklizny u lisa na terenie województwa mazowieckiego w 2021 r. Przypadek ten stwierdzono powiecie otwockim – w miejscowości Zabieżki/Augustówka, gm. Kołbiel. W dniach 14 – 21 maja planowane jest przeprowadzenie szczepienia ochronnego lisów wolno żyjących w strefie ochronnej.

(więcej…)

Dotarliśmy do finału konkursu sportowego PHO3NIX

Szkoła Podstawowa im. Czesława Hińca w Rogozinie przez cały okres zdalnego nauczania aktywnie brała udział w konkursie sportowym. Wykonując po drodze różnorodne, wcale nie łatwe zadania, dobrnęliśmy do finału. Dzięki zaangażowaniu dzieci, które aktywnie ćwiczyły przez cały ten czas na zdalnym wu-efie i nie tylko, powstał ciekawy, pełen pasji sportowy film.

Koordynatorką akcji jest nauczycielka wychowania fizycznego, Iwona Zalewska.

Bohaterami są uczniowie klas 4-7 i ich sportowe pasje. Życzymy miłego oglądania i czekamy na wasze głosy w momencie ukazania się linku do głosowania https://pho3nix-kids.com/pho3nix-active-school/

A to film z ćwiczeń naszych wychowanków

Uwaga! Roboty na drodze przed szkołą!

Informujemy, iż 14.05.2021 r. ruszył remont drogi powiatowej przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Rogozinie (ul. Mazowiecka).

W związku z prowadzonymi pracami drogowymi, przemieszczanie się po drodze oraz dojazd do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rogozinie w najbliższym czasie będzie utrudniony.

W czasie modernizacji nawierzchni może ulec organizacja ruchu, a także dotychczasowe oznakowanie drogi. W związku z powyższym prosimy wszystkich uczestników ruchu drogowego o zachowanie szczególnej ostrożności w czasie dowożenia i odbierania dzieci oraz przejeżdżania obok przedszkola i szkoły.

Jeśli dziecko samodzielnie dostaje się do szkoły (np. rowerem), prosimy o każdorazowe uczulanie pociech o czyhających na nie niebezpieczeństwach na ulicy Mazowieckiej.

Powrót do szkoły

Drogie Dzieci! Szanowni Rodzice i Nauczyciele!

Ogłoszenie końca zdalnej nauki spotkało się z falą reakcji i obaw. Te drugie dotyczą głównie tego, że nauczyciele przed wakacjami zasypią uczniów sprawdzianami i odpytywaniem, by zweryfikować ich pracę w czasie pandemii. Tak nie musi i nie powinno być.

Dlatego od ponad tygodnia, wspólnie z nauczycielami naszej szkoły, zastanawiamy się jak zorganizować powrót uczniów do szkoły, aby nie skupiać się na klasówkach i odpytywaniu, a raczej na odbudowywaniu wzajemnych relacji, utraconych po tak długim czasie nauki zdalnej.

Poprosiłem nauczycieli, żeby ten powrót był integracyjny, łagodny i elastyczny. Pierwsze dwa tygodnie nauczania hybrydowego (w drugim odbędzie się egzamin ósmoklasisty) powinny odbyć się bez odpytywania i sprawdzianów, chyba że ktoś z uczniów sam będzie tego chciał.

31 maja, zgodnie z zapowiedzią Ministerstwa Edukacji Narodowej, wszyscy wracamy do stacjonarnego, a nie hybrydowego nauczania, i oczywiście trzeba będzie dokonać oceny końcowej. Uczniowie nie powinni być jednak rozliczani z wiedzy z całego okresu zdalnego nauczania, odpowiedzi i klasówki powinny być tylko z bieżącego materiału.

Ostatnie tygodnie roku szkolnego nie powinny odbywać się tylko w czterech ścianach klas szkolnych. Wskazane są wyjścia w plener lub wyjazdy na krótkie wycieczki w pobliżu Rogozina. Oczywiście z zachowaniem wszelkich zasad pandemicznego bezpieczeństwa. Część nauczycieli już podjęła takie inicjatywy.

Stawiamy też na zajęcia sportowe na naszym Orliku.

Nadchodzący czas będzie też okresem wzmożonej pracy dla pedagoga szkolnego. Chociaż z tym nie czekaliśmy do powrotu dzieci. Wielokrotnie podejmowaliśmy działania wobec uczniów potrzebujących wsparcia.

Na pewno sporo uczniów będzie chciało poprawić roczne oceny. Oczywiście wszyscy taką szansę otrzymają.

Drodzy Rodzice i Nauczyciele! O to, aby powrót do nauki stacjonarnej był dla uczniów jak najmniej dotkliwy, możemy zadbać my – dorośli. Dołóżmy wszelkich starań, aby najbliższe tygodnie w szkole zostały wykorzystane przede wszystkim na odbudowanie relacji rówieśniczych. Zwróćmy szczególną uwagę na emocje uczniów. Bądźmy wyrozumiali i wspierajmy się nawzajem, a przyzwyczajenie się na nowo do rytmu i wymagań szkolnych będzie dla wszystkich łatwiejsze.

Drodzy Uczniowie! Niech nadchodzące tygodnie będą dla Was czasem radości i spotkań ze starymi i nowymi przyjaciółmi. A wszystkim Państwu życzę dużo zdrowia i optymizmu.

Z wyrazami szacunku,
Robert Majewski
dyrektor Szkoły Podstawowej im. Czesława Hinca w Rogozinie

Go to Top