Drogie Dzieci! Szanowni Rodzice i Nauczyciele!

Ogłoszenie końca zdalnej nauki spotkało się z falą reakcji i obaw. Te drugie dotyczą głównie tego, że nauczyciele przed wakacjami zasypią uczniów sprawdzianami i odpytywaniem, by zweryfikować ich pracę w czasie pandemii. Tak nie musi i nie powinno być.

Dlatego od ponad tygodnia, wspólnie z nauczycielami naszej szkoły, zastanawiamy się jak zorganizować powrót uczniów do szkoły, aby nie skupiać się na klasówkach i odpytywaniu, a raczej na odbudowywaniu wzajemnych relacji, utraconych po tak długim czasie nauki zdalnej.

Poprosiłem nauczycieli, żeby ten powrót był integracyjny, łagodny i elastyczny. Pierwsze dwa tygodnie nauczania hybrydowego (w drugim odbędzie się egzamin ósmoklasisty) powinny odbyć się bez odpytywania i sprawdzianów, chyba że ktoś z uczniów sam będzie tego chciał.

31 maja, zgodnie z zapowiedzią Ministerstwa Edukacji Narodowej, wszyscy wracamy do stacjonarnego, a nie hybrydowego nauczania, i oczywiście trzeba będzie dokonać oceny końcowej. Uczniowie nie powinni być jednak rozliczani z wiedzy z całego okresu zdalnego nauczania, odpowiedzi i klasówki powinny być tylko z bieżącego materiału.

Ostatnie tygodnie roku szkolnego nie powinny odbywać się tylko w czterech ścianach klas szkolnych. Wskazane są wyjścia w plener lub wyjazdy na krótkie wycieczki w pobliżu Rogozina. Oczywiście z zachowaniem wszelkich zasad pandemicznego bezpieczeństwa. Część nauczycieli już podjęła takie inicjatywy.

Stawiamy też na zajęcia sportowe na naszym Orliku.

Nadchodzący czas będzie też okresem wzmożonej pracy dla pedagoga szkolnego. Chociaż z tym nie czekaliśmy do powrotu dzieci. Wielokrotnie podejmowaliśmy działania wobec uczniów potrzebujących wsparcia.

Na pewno sporo uczniów będzie chciało poprawić roczne oceny. Oczywiście wszyscy taką szansę otrzymają.

Drodzy Rodzice i Nauczyciele! O to, aby powrót do nauki stacjonarnej był dla uczniów jak najmniej dotkliwy, możemy zadbać my – dorośli. Dołóżmy wszelkich starań, aby najbliższe tygodnie w szkole zostały wykorzystane przede wszystkim na odbudowanie relacji rówieśniczych. Zwróćmy szczególną uwagę na emocje uczniów. Bądźmy wyrozumiali i wspierajmy się nawzajem, a przyzwyczajenie się na nowo do rytmu i wymagań szkolnych będzie dla wszystkich łatwiejsze.

Drodzy Uczniowie! Niech nadchodzące tygodnie będą dla Was czasem radości i spotkań ze starymi i nowymi przyjaciółmi. A wszystkim Państwu życzę dużo zdrowia i optymizmu.

Z wyrazami szacunku,
Robert Majewski
dyrektor Szkoły Podstawowej im. Czesława Hinca w Rogozinie