Witamy na naszej NOWEJ stronie internetowej

W Sierpcu uczyliśmy się języka angielskiego

W Sierpcu uczyliśmy się języka angielskiego

W październiku uczniowie klasy 5, 7, 8a oraz 8b  wraz z opiekunami (Olgą Sawicką, Agnieszką Wójcik i Joanną Lis) pojechali na wycieczkę do Sierpca. Głównym celem wyjazdu było obejrzenie spektakli w języku angielskim (Peter Black – klasy 7, 8a oraz 8b, Little Red Riding Hood – klasa 5), które odbyły się w Centrum Kultury i Sztuki. Przedstawienia zostały przygotowane przez Centrum Teatralne – profesjonalny teatr prywatny, który od lat odnosi sukcesy zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Little Red Riding Hood jest to znanahistoria o Czerwonym Kapturku przygotowana w zabawnej, pomysłowej i nowoczesnej formie, z małą dawką bajkowego morału, wzbogacona wesołymi piosenkami. Nie ma dziecka, które nie zna opowieści o Czerwonym Kapturku, wilku i babci. Dlatego nawet w angielskiej wersji tej bajki, jeśli uczniowie coś przeoczą lub czegoś nie zrozumieją, mogą łatwo  wczuć się w te historię. Historia zaczęła się niekonwencjonalnie – Czerwony Kapturek nie chce iść do szkoły, ponieważ czeka ją ciężka klasówka. Wymyśla, że musi odwiedzić chorą babcię. O tym, jak wiele kłopotów wywoła niepotrzebne kłamstwo, oraz że wagarowanie nie popłaca, uczniowie dowiedzieli się z tej historii.

Zamierzeniem twórców było  przy użyciu lekkiej  i zabawnej formy wzbogacić naukę języka angielskiego. Dobrze dobrane słownictwo oraz proste formy czasu teraźniejszego i przeszłego dostosowane były do uczniów na poziomie podstawowym.

Natomiast Peter Black przedstawia historię człowieka, który w ciągu jednego dnia straci dosłownie wszystko. Uczniowie mogli zobaczyć,  jak bohater zaczynając wszystko od zera, motywowany podstawowymi potrzebami ludzkimi, takimi jak jedzenie, sen, ciepło, praca, przyjaciele – nauczy się cenić w życiu to co naprawdę ważne. Mimo, że historia, w której bohaterowi rujnuje się świat z dnia na dzień, może się wydawać zbyt poważna, temat ten został przedstawiony z dużą dawką humoru i poetyckiej refleksji. Młody widz doświadczył bezpośredniego kontaktu z językiem angielskim w atrakcyjnej scenicznej formie. Postacie, które pojawiają się w inscenizacji, tworzyli barwną paletę charakterów. Spektakl Peter Black to 100% mówionego słowa w języku angielskim. Podzielony jest na kilka części, w których pojawiają się kolorowe postacie posługujące się różnym akcentem i sposobem wymowy.

Na końcu każdego aktu widzowie usłyszeli w języku polskim podsumowanie wydarzeń, które właśnie rozegrały się przed nimi wraz z wprowadzeniem do dalszej części fabuły. Pozwoliło to uczniom ze słabszymi umiejętnościami lepiej zorientować się w fabule przedstawienia.

Celem przedstawień było doskonalenie znajomości języka angielskiego dzięki bezpośredniemu z nim kontaktowi. Jednocześnie uczniowie mogli przeżyć artystyczne doznanie na profesjonalnym aktorskim poziomie. Aktorzy starali się dostarczyć uczniom pozytywnych doświadczeń związanych
z nauką języka angielskiego.

Poziom językowy jest tak dostosowany, aby młodzi widzowie ze zrozumieniem śledzili wydarzenia na scenie przekazane w języku angielskim w atrakcyjnej scenicznej formie.  Spektakl powinien pozostawić w nich uczucie satysfakcji z bezpośredniego kontaktu z językiem angielskim i wytworzyć pozytywne nastawienie do dalszej nauki. Dialogi pomiędzy poszczególnymi postaciami opierają się na bardzo łatwych do zrozumienia wątkach, oraz dostosowanym poziomie języka angielskiego.

Na przedstawieniach nie musieli być tylko uczniowie, którzy dobrze radzą sobie z nauką języka, ale również ci, którzy mają problem w przełamaniu językowych barier. Dzięki  przedstawieniom mogli odkryć, jak wiele już potrafią i jak wiele mogą się jeszcze nauczyć.  Doświadczonym aktorom udało się zainteresować widzów i skupić ich uwagę aż do końca.

To na pewno nie ostatnie nasze spotkanie z Centrum Teatralnym…

Uczniowie zwiedzali również Muzeum Wsi Mazowieckiej w formie gry terenowej „W zagrodzie, chałupie, dworze. Tajemnice wiejskiej architektury”. Uczestnicy wycieczki otrzymali specjalne karty pracy. Ich zadaniem było odnalezienie i zaznaczenie wszystkich detali architektonicznych przedstawionych na arkuszu. Wymagało ono spostrzegawczości i sprytu, przynosząc wiele satysfakcji. Nie było to łatwe zadanie, ale wszyscy poradzili sobie znakomicie, za co otrzymali pamiątkowe dyplomy.

Jednocześnie nasza placówka została zgłoszona do programu „Kulturalna szkoła na Mazowszu”, którego celem jest upowszechnianie dziedzictwa kulturowego wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z województwa mazowieckiego w formie zorganizowanych grup szkolnych. Program umożliwia korzystanie z biletu wstępu za symboliczną cenę do mazowieckich instytucji kultury. Na koniec uczniowie brali udział w ognisku wraz z pieczeniem kiełbasek, miło spędzając wspólnie czas.

Skip to content