Klasa ósma pożegnała się z koleżankami i kolegami z całej Europy
13 czerwca, 2024
Klasa 8 zakończyła projekt p.t. „A virtual journey through our amazing countries”. Głównym celem projektu była wymiana e-maili pomiędzy uczniami z różnych krajów. Była to okazja to ćwiczenia w sposób praktyczny tworzenia wypowiedzi pisemnej – umiejętności sprawdzanej na egzaminie ósmoklasisty. Została nawiązana współpraca z nauczycielami oraz uczniami z następujących krajów: Włochy, Hiszpania i Turcja.
Uczniowie tworzyli e-maile o sobie, o swoich zainteresowaniach, udzielali odpowiedzi na e-maile, opisywali swoje miejsce zamieszkania, swoją ulubioną książkę, opisywali, co robią, aby poprawić swoje samopoczucie. Korzystali z technologii informacyjno-komunikacyjnej, tworząc prezentację w programie PowerPoint. Tworzyli również kartki w programie Canva z życzeniami w języku angielskim z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz Świąt Wielkanocnych w specjalnie dobranych grupach. Zamieszczali życzenia na specjalnie przygotowanych padletach. Projektowali również informacje na temat swojej ulubionej książki. Rozwiązywali quizy w grupach (kahoot) na temat tradycji w poszczególnych krajach po uprzednim zaprezentowaniu ich na spotkaniu online. Spotykając się online, wspólnie w grupach, w których były osoby z różnych krajów, tworzyli projekty na temat dobrego samopoczucia. Uczniowie także tworzyli logo swojego projektu, a później w formie głosowania, wybierali najlepsze z nich. Uczestnicy projektu tworzyli pozytywne sentencje, slogany, zdania na temat dobrego samopoczucia. Co więcej, uczniowie wspólnie świętowali Dzień Europy (9 maja), przygotowując flagi, motta.
Na finalnym spotkaniu każdy z uczniów zaprezentował siebie w kilku zdaniach. Każdy mógł poznać kolegę lub koleżankę, z którymi dane im było pracować w ciągu roku. Było dużo zabawy oraz okazji do poznania siebie nawzajem. W celu powtórzenia informacji na temat krajów uczniowie wykonywali quiziz w grupach. Rozwiązywali również specjalnie przygotowane quizy na temat well-being. Uczniowie nawiązali nowe znajomości, z niektórymi osobami z projektu utrzymują kontakt. Udział w projekcie rozwinął rozumienie tekstu słuchanego, czytanego, pisanie wypowiedzi, słownictwo oraz mówienie. Ósmoklasiści mieli też okazję do wypowiedzenia kilku zdań na temat emocji oraz uczuć, które im towarzyszyły w ostatnim czasie.
Nauczyciele współpracujących ze sobą krajów stworzyli e-book (link poniżej), w której zostały zaprezentowane osoby biorące udział w projekcie (nauczyciele oraz uczniowie), screeny wykonywanych prac, linki do różnych quizów, strony stworzonych padletów, aktywności wykonywane przez uczniów. W książce elektronicznej zostały umieszczone zdjęcia oraz film. Ponadto projekt był okazją do pokazania uczniom niesamowitego znaczenia nauki języków obcych.
https://read.bookcreator.com/RSerbOu1wZZ4FLtW29be4dMnfzy2/KtlWKNbaROGbNGBvlxQFdA
Koordynatorką projektu była Joanna Lis, szkolna anglistka.