Witamy na naszej NOWEJ stronie internetowej

Klasa ósma pożegnała się z koleżankami i kolegami z całej Europy

Klasa ósma pożegnała się z koleżankami i kolegami z całej Europy

Klasa 8 zakończyła projekt p.t. „A virtual journey through our amazing countries”. Głównym celem projektu była wymiana e-maili pomiędzy uczniami z różnych krajów. Była to okazja to ćwiczenia w sposób praktyczny tworzenia wypowiedzi pisemnej – umiejętności sprawdzanej na egzaminie ósmoklasisty. Została nawiązana współpraca z nauczycielami oraz uczniami z następujących krajów: Włochy, Hiszpania i Turcja.  

Uczniowie tworzyli e-maile o sobie, o swoich zainteresowaniach, udzielali odpowiedzi na e-maile, opisywali swoje miejsce zamieszkania, swoją ulubioną książkę, opisywali, co robią, aby poprawić  swoje samopoczucie. Korzystali z technologii informacyjno-komunikacyjnej, tworząc prezentację w programie  PowerPoint. Tworzyli również kartki w programie Canva z życzeniami w języku angielskim z okazji  Świąt Bożego Narodzenia oraz Świąt Wielkanocnych w specjalnie dobranych grupach.  Zamieszczali życzenia na specjalnie przygotowanych padletach. Projektowali również informacje na temat swojej ulubionej książki.   Rozwiązywali quizy w grupach (kahoot) na temat tradycji w poszczególnych krajach po uprzednim zaprezentowaniu ich na spotkaniu online.  Spotykając się online, wspólnie  w grupach, w których były osoby z różnych krajów, tworzyli projekty na  temat dobrego samopoczucia. Uczniowie także tworzyli logo swojego projektu, a później w formie głosowania, wybierali najlepsze z nich. Uczestnicy projektu  tworzyli pozytywne sentencje, slogany, zdania na temat dobrego samopoczucia.  Co więcej, uczniowie wspólnie świętowali Dzień Europy (9 maja), przygotowując flagi, motta.

Na finalnym spotkaniu każdy z uczniów zaprezentował siebie w kilku zdaniach. Każdy mógł poznać kolegę lub koleżankę, z którymi dane im  było pracować w ciągu roku. Było dużo zabawy oraz okazji do poznania siebie nawzajem. W celu powtórzenia informacji na temat krajów uczniowie wykonywali quiziz w grupach. Rozwiązywali również specjalnie przygotowane quizy na temat well-being. Uczniowie nawiązali nowe znajomości, z niektórymi osobami z projektu utrzymują kontakt.  Udział w projekcie rozwinął rozumienie tekstu słuchanego, czytanego, pisanie wypowiedzi, słownictwo oraz mówienie. Ósmoklasiści mieli też okazję do wypowiedzenia kilku zdań na temat emocji oraz uczuć, które im towarzyszyły w ostatnim czasie.

Nauczyciele współpracujących  ze sobą krajów stworzyli e-book (link poniżej), w której zostały zaprezentowane osoby biorące udział w projekcie (nauczyciele oraz uczniowie), screeny wykonywanych prac, linki do różnych quizów,  strony stworzonych padletów, aktywności wykonywane przez uczniów.  W książce elektronicznej zostały umieszczone zdjęcia oraz film. Ponadto projekt był okazją do pokazania uczniom niesamowitego znaczenia nauki języków obcych.

https://read.bookcreator.com/RSerbOu1wZZ4FLtW29be4dMnfzy2/KtlWKNbaROGbNGBvlxQFdA

Koordynatorką projektu była Joanna Lis, szkolna anglistka.

Skip to content