Tajemnicza podróż małych odkrywców, czyli drugoklasiści chcą lepiej mówić po angielsku
15 stycznia, 2024
W tym roku szkolnym również klasy młodsze chcą poprawić swoje umiejętności komunikacyjne z języka angielskiego. Chętne osoby z klasy drugiej biorą udział w projekcie E-twinning zatytułowanym „The Mysterious Journey of Little Explorers”.
Projekt został zaplanowany od grudnia do maja. Jego głównym celem jest poszerzanie informacji na temat innych krajów, z jednoczesną nauką języka angielskiego. Dzieci będą się uczyć nazw krajów, rozpoznawania flag, pokazywania ważniejszych miast, położenia stolic na mapie, charakterystycznych strojów dla danego kraju, kuchni, tradycji, charakterystycznych słów w danym języku. Będą uczestniczyć w grach karcianych oraz cyfrowych. Zostaną zapoznani z charakterystycznymi piosenkami, zostaną udostępnione im filmy w języku angielskim, pokazujące cechy charakterystyczne dla danego kraju, dostosowane do wieku.
Do tej pory dzieci stworzyły logo projektu, zaprojektowały kartki z okazji świąt Bożego Narodzenia dla wylosowanego kraju (Turcja). Każdy uczeń przygotowywał imienną kartkę świąteczną dla wybranej osoby. Zostały one wysłane do Turcji.
Następnie dzieci na zajęciach koła języka angielskiego będą wykonywały aktywności związane z innymi krajami. W projekcie, oprócz Polski, biorą udział następujące kraje: Rumunia, Łotwa, Włochy, Gruzja, Litwa, Turcja, Serbia, Grecja, Słowacja. Jest kilka szkół zaangażowanych z innych krajów. Z Polski bierze udział tylko nasza szkoła.
Projekt zostanie podsumowany w maju. Zostanie również przeprowadzone spotkanie online, na którym dzieci będą miały możliwość poznania innych uczniów, porozmawiania z nimi w języku angielskim.
Wszystkie aktywności będą prezentowane na stronie internetowej Facebooka – „The Mysterious Journey of Little Explorers”.
Mamy nadzieję, iż udział w projekcie będzie dla uczniów interesujący, wpłynie na rozwój słownictwa, umiejętności mówienia, pisania oraz rozumienia ze słuchu. Jest to ciekawe doświadczenie pokazujące ważność nauki języków obcych.
Szkolną koordynatorką projektu jest anglistka, Joanna Lis.