Witamy na naszej NOWEJ stronie internetowej

Warsztaty profilaktyczne w naszej placówce

Warsztaty profilaktyczne w naszej placówce

W maju 2025 r. w naszej placówce odbyły się zajęcia profilaktyczno-edukacyjne dla dzieci z zerówki oraz uczniów klas I-VIII. Warsztaty przeprowadzili przedstawiciele Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień z Bogucina.

Dzieci przedszkolne oraz uczniowie z klas I-II uczestniczyli w zajęciach pt.: „Cukierki”. Program oparty jest na bajce profilaktycznej Agnieszki Grzelak o tym samym tytule. Bajka jak i program powstały jako element szerszej współpracy fundacji Homo Homini z Ministrem Edukacji Narodowej.

Uczniowie z klasy III oraz IV wzięli udział w zajęciach pt.: Radość bez złości”, które pokazały, iż niezależnie od wieku, w każdym z nas ukryty jest agresor. Rozwój dziecka w młodszym wieku szkolnym jest bardzo intensywny pod względem fizycznym jak i psychicznym. W tym okresie jest ono bardzo plastyczne i podatne na wychowawcze oddziaływanie. Dzieci i młodzież powinny nabyć takie umiejętności, żeby nauczyć się panować nad swoimi agresywnymi impulsami oraz nawiązywać i utrzymywać zadawalające kontakty z innymi ludźmi. Należy więc wpajać dzieciom od najmłodszych lat, aby przejście do nowych obowiązków było miłą przygodą, a szkoła kojarzy się z nauką, zabawą i poznawaniem.

Uczniowie klas V, VI, VII uczestniczyli w warsztatach „Stop cyberprzemocy”. Wraz z rozwojem mediów elektronicznych oraz wzrostem ich popularności obserwujemy wśród dzieci i młodzieży rosnącą liczbę przypadków uznawanych za przejaw tzw. Cyberprzemocy, czyli przemocy z użyciem Internetu oraz telefonów komórkowych. Dzieci często podejmują działania uznawane za cyberprzemoc, nie mając świadomości ich konsekwencji. Tymczasem specyfika mediów elektronicznych strawią, że intensywność krzywdy doznanej przez ofiary cyberprzemocy, ich poczucie zagrożenia, przekracza możliwość już prawdziwej tragedii.

Wychowankowie klasy VIII wzięli udział w zajęciach „Potrafię być sobą”. Program oprócz podstawowej wiedzy na temat uzależnień, narkotyków i alkoholu, główny nacisk kieruje na trening zachowań, które pozwolą uczniom spokojnie, stanowczo, skutecznie chronić siebie i to co jest dla nich ważne: zdrowie, wolność, więzi z innymi ludźmi, a przede wszystkim nie obawiać się czyjejś presji. Program uczy praktycznego stosowania kilkunastu technik zachowań asertywnych: „zdarta płyta”, „zasłona dymna”, „asertywne uznawanie błędu”, „kompromis”, „wypytywanie o strony ujemne”, „wypytywanie o strony dodatnie” i inne.

Wszyscy słuchacze aktywnie brali udział w warsztatach i z zaangażowanie wykonywali polecenia prowadzących.

Dziękujemy pani Marii Wieczorek, naszej pedagog, za zorganizowanie tak ważnych i potrzebnych zajęć dla uczniów.

Dziękujemy również Ośrodkowi Profilaktyki i Terapii Uzależnień za profesjonalne przeprowadzenie warsztatów.

Skip to content