Witamy na naszej NOWEJ stronie internetowej

Wycieczki klasowe

Wycieczki klasowe

18 maja uczniowie klasy piątej wzięli udział w wycieczce do Parku Trampolin „Adrenalina” oraz Muzeum Mazowieckiego w Płocku. Celem wyjazdu było zainteresowanie uczniów ciekawą dyscypliną sportu, propagowanie różnych form rekreacji wypoczynku, rozwijanie wiadomości na temat przedmiotów, miejsc oraz osób z dawnego okresu, integracja zespołu klasowego oraz zacieśnianie relacji koleżeńskich. Najpierw uczniowie odwiedzili Park Trampolin. Przed wejściem na główną salę dzieci miały rozgrzewkę, aby uniknąć kontuzji. Po rozgrzewce pod okiem instruktorów, nasi uczniowie korzystali z szeregu dostępnych w parku atrakcji, wykonywali ciekawe ćwiczenia, różne formy skoków, a nawet próbowali wykonywać salta.

Następnie uczniowie zwiedzali Muzeum Mazowieckie w Płocku w formie podchodów. Poznawali poszczególne ekspozycje, wcielając się w rolę poszukiwaczy. Odnajdywali na ekspozycji kolejne wskazówki i zadania, jednocześnie poszerzając swoją wiedzę na podstawie ciekawostek opowiadanych przez przewodnika. Dowiedzeli się interesujących rzeczy o wnętrzach mieszczańskich, salach rzemiosła artystycznego – szkła, ceramiki, metalu, biżuterii, zobaczyli galerię malarstwa i rzeźby okresu Młodej Polski.

Zwieńczeniem wyjazdu była wizyta w lodziarni, gdzie uczniowie mogli degustować różne smaki.

Pobyt w Parku Trampolin oraz w Muzeum okazał się dla uczniów świetną zabawą Z pewnością wyjazd był dla każdego ciekawym doświadczeniem. Największą zaletą tych miejsc jest niezależność od pogody. Wspólny wyjazd wprawił wszystkich w znakomity nastrój oraz wyzwolił mnóstwo pozytywnej energii.

6 czerwca uczniowie klas 4, 5, 6 oraz 7 wspólnie z opiekunami (p. J. Lis, p. M. Kącicką oraz p. M. Racką pojechali na wycieczkę do Łodzi. Najpierw udali się do  Black World, gdzie wzięli udział w warsztatach pokazujących świat niewidomych osób.  Zajęcia były prowadzone przez niewidome osoby, które pokazały uczniom swój świat, swoje codzienne życie, uczniowie otrzymali lekcję tolerancji. Było to dla nich niezwykłe przeżycie – na chwilę mogli zobaczyć, co to znaczy być niewidomą osobą. Przez zabawę mogli sprawdzić swoje umiejętności poruszania się bez zmysłu wzroku. Największą rolę odgrywały słuch, dotyk i węch. Dzieci mogły zobaczyć, iż osoby niewidzące mogą normalnie funkcjonować i wykonywać podobne czynności, co inni ludzie. Mają różne zainteresowania i upodobania. Uczniowie zdali sobie sprawę, iż nie widząc, można również żyć, ale nie jest to momentami wcale takie łatwe.

Program warsztatów zawierał:

ZWIEDZANIE STREFY CIEMNEJ -Zwiedzanie odbywało się w małych grupach. Każda z grup była pod opieką niewidomego  przewodnika, który oprowadzał zwiedzających po strefie ciemnej (100  m2 różnorodnych  pomieszczeń całkowicie  wyciemnionych).  Następnie  było przejście do strefy jasnej, gdzie odbywało się zadawanie pytań,  poznawanie życia człowieka niewidomego oraz sprzętu, który pomaga mu w codziennym życiu.

SENSO-CIEMNOŚCI -ZAJĘCIA WARSZTATOWE -Bez  zmysłu  wzroku,  posługując  się  dotykiem,  słuchem,  węchem,  smakiem, uczestnicy wykonywali przygotowane zadania. Doświadczali różnorodnych zabaw sensorycznych. Wszystko to działo się  pod czujnym okiem osoby prowadzącej. Podczas zajęć uczestnicy tworzyli  małe dzieła sztuki, bez użycia wzroku. Różnorodne formy pracy pozwoliły na ekspresyjne wyrażanie siebie i rozbudzenie uśpionych zmysłów.

Następnie uczestnicy wycieczki zwiedzili Łódzkie Orientarium (kompleks inspirowany wrocławskim afrykarium) oraz zoo. Wzięli również udział w pokazie karmienia zwierzat. Orientarium to najnowocześniejszy w Europie pawilon poświęcony faunie i florze Azji Południowo-Wschodniej. Dzieci mogły obserwować mieszkańców Orientarium z trzech perspektyw: podwodnej, lądowej oraz z góry. Był to dla uczniów dzień pełen niezwykłych emocji oraz wrażeń.

Skip to content